اینجا زمان مرده

!به احترامش چند لحظه سکـــــــوت

اینجا زمان مرده

!به احترامش چند لحظه سکـــــــوت

داستان خرید ۲

روز بعد به همراه شوهر خواهرم که اونروز حکم یه فرشته نجات رو برای من داشت رفتیم دوباره شوش .وارد مغازه که شدیم شوهر خواهرم به فروشنده گفت که باید عوضش کنه برامون و یه مدل دیگه بیاره.فروشنده ابتدا قبول نکرد.با کلی چک و چونه و بحث که کار داشت بالا میکشید از خر شیطون پایین اومد و قرار شد جارو اونجا بمونه تا من برم تحقیق کنم ببینم چی خوبه کدوم مدلش بهتره بعد بیام و سفارشمو بدم.پشت برگه فکتور هم قید کرد که فلان مقدار پول باید بهمون برگردونه...خدا تن سالم به این شوهر خواهر  عزیزم بده.کار بزرگی برام انجامداد. اونروز ما بیشتر تو بازار اجناس رو قیمت میکردیم.یه سری هم به امین حضور زیدیم تا ببینیم بین مارک سامسونگ و الجی کدوم رو بگیریم بهتره .طفلکی مامان و خواهرم که تو اون گرما با من همگام بودند.مامانم که خیلی کمک حالم بود. 

تو خرید مشاور خوبی برام بود و تو هر خرید کلی چونه میزد .خلاصه با کلی گشتن تصمیم گرفتم یه مدل سامسونگ بردارم.که هم از لحاظ مکش خوب باشه هم از لحاظ قیمت و قیافه.برگشتیم شوش  و چند تا مغازه دیگه رو هم چک کردیم.تونستیم یه جا رو پیدا کنیم که که از قیمت نمایندگیش سه چهارتومن ارزون ترم بده.بعد رفتیم همون مغازه ای که ازش اون جاروبرقی کذایی رو گرفته بودیم.مدل رو سفارش دادیم ولی ؟آقای فروشنده گفت که این مدل رو نداریم و نمیتونیم براتون بیاریم.یه مدل دیگه سفارش بدین.منم که عصبانی شده بودم و خسته کلافه شدم گفتم این نمیشه که شما برای من تعیین کنی چه مدلی سفارش بدم.بعد از کلی چک و چونه  پولمو ازش گرفتمو اومدم بیرون .انگار یه بار سنگین از روی دوشم برداشته بودم.بی معطلی رفتم سراغ همون جایی که ارزونتر  میداد و جارو برقی رو با گارانتی و همه چیزش خریدم ۱۲۸.مدل کینگ ۲۰۰۰ واتی .الان که استفادش میکنم کیف میکنم. 

همون روز یه بخار شور  . یه سرویس قاشق چنگال هم گرفتم با یه سری خورده ریز دیگه.چینی هم سفارش دادم که خود فروشندهه گفت بقیه وسایلتونو بذارین اینجا خواستم چینی رو براتون بفرستم اینا رو هم میفرستم. خیلی خوشحال شده بودیم.فردای اون روز راننده آژانس چینی ها رو برامون آورد و ما وقتی بازشون کردیم دیدیم که بر خلاف شفارشهای مامان و خودم خطوط دورشون نا منظم و حتی رنگ لعابش هم ماته.زنگ زدن به فروشنده و قضیه رو گفتم.فرشنده که آدم فوق العاده منصفی بود با کلی شرمندگی و معذرت خواهی گفت که خودش آژانس میفرسته و چینی هارو تعویض میکنه. 

فرداش ما رفتیم دوباره شوش.ولی اینبار هرچی با دقت این چینی هایی رو که خریده بودیمو چک کردیم دیدیم یه جاش میلنگه .به این نتیجه رسیدیم که از این بن چاینا* ها بگیریم چون هم رنگش خیلی شفاف و خوب بود و هم به نسبت بقیه چینی های خارجی قیمتش مناسبتر بود.و مهمتر از همه فروشندش خیلی منصف بود.اینطوری بگم که حداقل ۴۰.. ۵۰..تومن ارزونتر از جاهای دیگه میداد .البته بی چونه زدن با چونه می رسید به ۱۰۰ تومن.خدا خیرش بده.

نظرات 1 + ارسال نظر
غزل خونه 11 مرداد 1388 ساعت 22:13 http://ghazalkhoone.persianblog.ir/

تا شما باشی که موقع خرید دقت کنی و خودت و دیگران رو توی دردسر نندازی...!
(الان میگه اصلن به تو چه!)
چرا شما خانمها هرچی فروشنده میگه باور میکنید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد